vrijdag 23 mei 2014

Mertens: "Hele groep moet dezelfde doelstelling hebben"



Dries Mertens was vandaag naast Axel Witsel en Nicolas Lombaerts, Anthony Vanden Borre en Laurent Ciman één van de vijf Rode Duivels die voor het eerst op de grasmat van de Genkse Cristal Arena stonden tijdens de WK-voorbereiding van de Belgen

"Iedereen is bijzonder gemotiveerd en beseft dat dit geen vakantie is", verklaarde de winger van Napoli na de training. "We zijn hier om te werken". Mertens wilde zich niet uitspreken over het parcours van de Belgen in Brazilië, maar beseft wel dat een driepunter tegen Algerije op 17 juni een must is. "Het is enorm belangrijk om de eerste wedstrijd winnend af te sluiten".

"Persoonlijk hoop ik uiteraard dat we wedstrijden winnen. Als ik speel, geef ik me voor de volle 100% en als ik op de bank zit, zit op de bank... Dat is echter niet het belangrijkste. Wat telt, is dat we allemaal dezelfde doelstelling hebben. Niet enkel zij die spelen, maar de hele groep. Dat was eerder al het geval tijdens onze kwalificaties en dat resultaat kennen we intussen. Zonder die ingesteldheid zal het niet lukken, klonk het bij Mertens, die met Napoli derde werd in de Italiaanse competitie en in zijn eerste seizoen meteen elf keer de weg naar de netten vond in de Serie A. "In Italië hebben ze veel respect voor de Rode Duivels. Er wordt gezegd dat we een heel goed team hebben", klonk het.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten