maandag 28 juli 2014

Partner Belgisch slachtoffer: "Ik durf Bens laatste brief niet te lezen"

Ben en Puput tijdens een uitstap in Londen. © photo news.Het Antwerpse slachtoffer van rampvlucht MH17, Benoît - Ben - Chardome (51), gaf de ochtend van zijn vertrek nog een brief aan zijn kersverse echtgenoot. «Ik heb hem nog altijd niet geopend», zegt de Balinese Puput (35) in zijn eerste en enige interview.
© photo news.
De nacht voor vlucht MH17 ­boven Oekraïne uit de lucht werd geschoten, was de laatste die Ben en Puput samen doorbrachten, in Amsterdam. De twee geliefden, die elkaar twee jaar geleden op Bali hadden ­leren kennen en op 28 juni trouwden in het ­Berchemse ­districtshuis, ­waren nog maar terug van hun huwelijksreis in Amerika. Aanvankelijk zouden ze 's anderendaags vanop Schiphol samen terugvliegen naar Bali, waar ze woonden. Maar omdat Puput zo graag eens het carnaval in Zürich wilde zien, had Ben nieuwe vliegtuigtickets voor zijn echtgenoot gekocht. «Dat was Ben ten voeten uit», vertelt Puput in ­Antwerpen, waar Benoît vandaan kwam en altijd een geliefd scoutsleider is geweest. «Zelf kon hij niet mee, omdat hij als manager van vakantieresorts op tijd terug op Bali moest zijn. Maar ik mocht gaan. Wat zeg ik? Ik moest gaan van hem. 'Anders ga je die kans misschien nooit meer krijgen in je ­leven', had hij teder gezegd.»

«We hebben de ochtend van de 17de juli geen afscheid van ­elkaar genomen», gaat Puput verder. «Wij namen nooit afscheid, zeiden nooit goodbye. Dat hoort niet voor geliefden (glimlacht). We hebben gekust en geknuffeld voor hij de hotelkamer verliet. Mijn laatste woorden aan hem? Of hij op Bali onze twee katten naar de dokter kon brengen voor hun jaarlijkse vaccinatie. 'Als ik het niet te druk heb, doe ik dat', zei Ben. En toen gaf hij mij een envelop met daarop de woorden 'happy Zürich carnaval'. 'See you in Bali', zei hij en hij was weg. Ik zou hem nooit meer zien.»

Geen opmerkingen:

Een reactie posten