woensdag 23 juli 2014

"Ik ga kapot van verdriet. SORRY, LIEVE SCHAT"

Nieuws

Trucker (19) verliest liefje (17) bij één van eerste ritten

Michael V.E. was nog maar net in dienst bij een transportfirma. Z'n vriendin Maxine V. reed met hem mee. © kos.
Bij een zware crash met een vrachtwagen op de E313 is het 17-jarige vriendinnetje van de trucker (19) om het leven gekomen. Het meisje stierf aan zijn zijde. De jongen had nog maar pas zijn rijbewijs.
Voor Michael V.E. uit Begijnendijk was het één van zijn eerste ritten als vrachtwagenchauffeur, maar gisternacht liep het vreselijk mis. Op de E313 in Massenhoven verloor de jongeman omstreeks 4 uur om een onduidelijke reden de controle over het stuur, vlak voor de brug over het Netekanaal. Het gevaarte week af van zijn baanvak, schoof met de wielen op de brugrand en reed enkele meters de hoogte in. Als op een schans werd de truck weggekatapulteerd, tot tegen de dwarsbalken van de brug, om uiteindelijk vijf meter lager op de snelweg neer te storten.

De klap was verwoestend. De vrachtwagencabine raakte totaal verhakkeld. Maxine V. uit Koningshooikt bij Lier, het 17-jarige vriendinnetje van de chauffeur, zat op de passagierszetel en maakte geen schijn van kans. Zij werd bij de crash uit de cabine geslingerd. Het meisje, dat dit jaar 18 zou geworden zijn en les volgde aan een schoonheidsschool, overleed ter plekke.

"De bestuurder is op eigen kracht uit het wrak geraakt", zegt Bart Noyens van de brandweer van Zandhoven. "Hij raakte zwaargewond."

De jongeman zou gisteren al het ziekenhuis hebben mogen verlaten. Hij postte meteen een pakkend bericht op de Facebook-pagina van Maxine, door vriendinnen omschreven als 'het meisje met de eeuwige glimlach'. "Lieve schat, sorry", schreef hij. "Ik mis je zo enorm hard. Ik weet helemaal niets meer tot ik de blauwe lichten zag. Het eerste wat ik zei was 'Maxine?' Ik weet niet wat ik moet doen. Ik ga kapot van verdriet. Nooit zal iemand jouw plaatsje kunnen innemen."

Geen opmerkingen:

Een reactie posten